Varmt välkomna till ett lunchseminarium med Amanda Lublin, doktorand i processrätt vid Juridiska institutionen, Stockholms universitet, den 23 mars 2021 (kl. 12.00–13.00) på temat Bevistalan när barn under 15 år misstänks för allvarliga brott.

Kommande seminarier i serien:
Den 27 april 2021 (kl. 12.00–13.00) håller Michael Hellner, professor i internationell privat- och processrätt vid Juridiska institutionen, Stockholms universitet, i Barnrättsnytt på temat Internationella surrogatarrangemang: kan man motverka kringgåenden av svensk lag utan att skada barnen?

Den 4 maj 2021 (kl. 12.00–13.00) håller Hedvig Bernitz, docent i offentlig rätt och lektor i konstitutionell rätt vid Juridiska institutionen, Stockholms universitet, i Barnrättsnytt på temat Föräldrars rätt att vägleda och påverka sina barn - ett människorättsperspektiv.

Allmän information:
Seminarierna är helt digitala och äger rum via Zoom.

Det går bra att äta medhavd lunch under tiden.

För anmälan:
brc@juridicum.su.se

Ni har väl inte missat Barnrättscentrums blogg där våra forskare skriver om aktuella barnrättsliga frågor? Bloggen hittar ni här: barnrattsbloggen.wordpress.com